Biyografi
BİYOGRAFİ
1968 yılında Hamburg’da doğdu. İstanbul Erkek Lisesi ve Marmara Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu. İstanbul’da yaşıyor. Hayalgücü 360 İletişim Ajansı ve XR alanında çalışan Imagic Global’in kurucusu, Sarı Siyah dergisinin genel yayın yönetmeni, Bilgi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde “fotoğrafla hikaye anlatımı” dersleri veriyor ve çeşitli kuruluşlarda atölye çalışmaları yürütüyor. Marfod Marmaris Fotoğraf Dostları Derneği ve Fotoğraf Vakfı’nın kuruluş aşamalarında yer aldı. Fotoğrafçı, yazar ve editör olarak 18 kitaba, 40’un üzerinde sergi ve gösteriye imza attı. Çeşitli dergilerde fotoğrafçı, yazar, editör ve fotoğraf editörü olarak yer aldı. Kesişim Yayın Grubu’nu yönetti.
Belgesel işlerin yanı sıra, kavramlar üzerine de çalışmakta. Fotoğrafın; kişinin günümüze dair durumlar karşısında takındığı bir tavır ve içinden gelen engellenemez bir eylem biçimi olduğunu düşünüyor. Çalışmaları yeni yaklaşımlara ve metotlara açıktır.
’99 depreminden sonra, sonradan Fotograf Vakfı’na dönüşecek fotoğrafçıların öncülüğünde başlatılan atölye çalışmalarını takiben, çocuk ve gençlerle gerçekleştirdiği fotoğraf atölyelerinde uyguladığı yeni yöntemlerle “Çocuk ve Genç Atölyeleri Metodolojisi”nin gelişmesine katkıda bulundu.
Bilgi Üniversitesi mimarlık Fakültesi’nde verdiği “Fotoğrafla Hikayeler-Kente Tanık/Müdahil Olmak” dersi; dünyanın farklı kentlerinde gözlemlenen ve fotoğraflanan mimari, insan, yaşam, tarih, gelenek, kültür vb ilişkisinin ve bunların karşılıklı etkilerinin fotoğrafın özgün bakış açısıyla değerlendirilmesini, bu etkileşimin İstanbul’daki izlerinin öğrenciler tarafından takip edilmesini, fotoğraflanmasını ve karşılaştırmalı olarak neden sonuç ilişkilerinin ele alınmasını hedeflemektedir. Öğrenciler sürekli değişim halinde olan kentin bu sürecine tanıklık ederek, belgeler ve bu belgeleri kendi yorumlarını kattıkları bir anlatım aracına dönüştürürler.
Hayallerden Gerçekler sergisinin öğrenci atölyeleri kısmını yürüttü. 12 farklı okulda 42 öğrenciyle gerçekleştirdiği çalışmadan çıkan sonuçlar, farklı okumalarla serginin diğer sanatçıları tarafından da kullanıldı. Serginin temel önermesi, kişinin önemli olduğu düşüncesiyle kendini var eden eğitimin mekanla kurduğu ilişkide sadece fiziksel bir ortam sağlanması değil, eğitim yaklaşımının kendisini de şekillendirme gücünde ve sorumluluğunda ve bunun her eğitim yapısıyla yeniden düşünülmesi gereken eğitime dair en hayati konu olduğuydu. Öğrencilerin içeriden çekilmiş fotoğrafları sadece durum tespiti yapmakla kalmadı, serginin sunduğu öneriler için de zemin oluşturdu.
Sulukule Sivil İnisiyatifi”nin davetiyle “Çocuk Gözüyle Sulukule-Burada Neyi Seviyoruz” atölyelerini gerçekleştirdi. Bu atölyelerin öncelikli amacı, yıkım sürecindeki bölgedeki çocukların yaşadıkların ağır travmatik durumun etkisini azaltmaktı. İkincil amaç, durumu kavramaları, kendilerini ifade ederek sürece müdahil olmaları ve konuyu en iyi anlatılacak yerden “içeriden” anlatmalarıydı. Çalışmanın çıktılarından sergi ve fotoğraf gösterisi Ulis PhotoFest, Lille 3000, Sakıp Sabancı Müzesi, Hafriyat gibi ulusal ve uluslararası platformlarda sunuldu. Çocuklarla yapılan atölye “mahalle ölçeğinde sivil dönüşüm/bilinçlenme” örneği olarak Avrupa Birliği’ne sunuldu, ilgili komisyonlarında konuşuldu. Fransa’da, sanayi bölgelerinin hızla ticari bölgelere dönüştürülmesinden kaynaklanan benzer sorunları yaşayan yerleşim alanları için örnek proje olarak değerlendirildi.
Fotoğraf Vakfı’nda Kemal Cengizkan ve Dora Günel’le birlikte temel fotoğraf derslerini teorik olmaktan çıkararak, ilk dersten fotoğraf çekerek öğrenme temeline dayanan bir ders programı geliştirdi. Yürüyerek İstanbul, +45 gibi tarih, sanat tarihi, mimarlık, turizm ve fotoğrafı bir araya getiren programlar tasarladı. Bu programlardan bazıları XR uygulamaları olarak projelendirildi.
“Görmek Herşeydir” başlığı altında özel kuruluşlarda iç iletişime yönelik fotoğraf atölyeleri yaptı. Bu atölyelerin amacı, iç iletişim mesajının/konusunun çalışanlar tarafından fotoğrafla farkındalık süreci sonucunda içselleştirilmesini sağlamak, mesajın/konunun aksayan taraflarını ortaya çıkarmak ve atölye katılımcılarını içselleştirdikleri sonuçları yayacak liderler olarak konumlandırmaktı. Örneğin BSH, bu atölyeleri 4 sene boyunca kullanarak vizyon-misyon tarifinden başlayan yeni yapılanmasını gerçekleştirdi. Fotoğraf atölyelerini marka sadakati ve pazarlama iletişimi gibi çalışmaların içine sokarak, iletişim çalışmalarına yeni bir boyut getirdi. Atölyeleri ayrıca, saha araştırması çalışmalarının bir parçası olarak da kullanılabilmektedir.
1987 yılında mezun olduğu İstanbul Erkek Lisesi’ne 2004 yılında fotoğraf eğitmeni olarak geri döndü, kapanmış olan fotoğraf kulübünün yeniden açılmasına öncülük etti ve kulüpte ders verdi.
Fotoğrafın, sadece fotoğraf eğitiminde değil, herhangi bir disiplindeki eğitimi destekleyici ve farkındalık yaratıcı bir unsur olarak kullanılması gerektiğine inanmakta ve bu yönde çalışmaya devam etmektedir.
Fotoğraf Eğitimi Verdiği Bazı Kurumlar
- Bilgi Üniversitesi
- Fotoğraf Vakfı
- Arel Üniversitesi
- Yıldız Üniversitesi
- Marmaris Fotoğraf Dostları Derneği
- Marmaris Belediyesi
- İstanbul Erkek Lisesi
- Vefa Lisesi
- İELEV Eğitim Kurumları
- Bosch Siemens Hausgeräte
- Sulukule Sivil İnisiyatifi davetiyle Sulukule’de 9-14 yaş arası çocuklarla
- Dora İletişim Ajansı
- Günbatmadan Turizm
- Delano Turizm